dag 23 en 24 - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van J Kouterik - WaarBenJij.nu dag 23 en 24 - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van J Kouterik - WaarBenJij.nu

dag 23 en 24

Blijf op de hoogte en volg J

29 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

We hebben vannacht goed geslapen en geen bezoek gehad van een bruine beer.
Wat een 'food locker' is weten we inmiddels ook. Het is een ijzeren kist waar je al je eten in moet doen. Een beer ruikt nog beter dan een hond en wil graag je eten hebben, ook je tandpasta zeep en dat soort dingen. Alles moet je er in doen, de 'food locker'is zo gemaakt dat een beer hem niet open kan krijgen. De beer kan zo je auto vernielen om het eten er uit te halen.
Een heel gedoe dus. Gelukkig lust deze bruine beer geen mensen. Andere soorten zijn er niet, dus geen paniek.
We hebben nog een kleine bustour gemaakt door het park, en daarna nog met ons eigen vervoer naar Mariposa Grove geweest. Daar staan ook nogal oude bomen van 2500 jaar oud. Zoals jullie kunnen zien ook best groot en dik waaronder de grizzly giant met een omtrek van 30 meter.

dag 24

Vandaag gaan we weer terug naar San Francisco. Eerst rijden we nog een heel stuk door de bergen. We komen weer van alles tegen. Veel struiken waar lekkere druiven aan zitten, die hebben we hier veel gegeten.
Er is in deze streek veel akkerbouw en ook veebedrijven. Grote machines en grote meel fabrieken.
Ook zien we veel windmolens. Hier zijn de windmolen parken wel meer dan 100 ha. groot.
Na 325 km komen we ten slotte aan op onze laatste overnachtings locatie, candlestick rv park. Hier is het weer heerlijk warm, gauw nog even de korte broek aan en lekker van de zon genieten , want morgen vliegen we weer terug naar Nederland.

• 31 Oktober 2013 - 10:34

Anne Korbee:

Heeel leuk al die kleine verhaaltjes! Volgens mij heb je het supee naar je zin gehad jullie! !! Geniet nog eventjesa voor je het weet ben je weer in het koude Nederland! !!!! Havee fun!

Xxxxiess anne en dennis