dag 21 en 22 - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van J Kouterik - WaarBenJij.nu dag 21 en 22 - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van J Kouterik - WaarBenJij.nu

dag 21 en 22

Blijf op de hoogte en volg J

27 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Furnace Creek

Hey guy's here we are again,

Na een paar dagen van de wereld geweest te zijn, zijn we nu weer in de ether.
We gingen van Las Vegas naar Death Valley, een groot verschil.
Het is hier prachtig, weer allerlei verschillende natuur.
Ook was er een zoutmeer, daar was bijna geen water in en daar is het 85 meter onder zee niveau (badwater) Dus de aardkorst is er niet heel dik.
Vanaf daar was een weg, die ze de artistic drive noemden. Wij konden daar ook door met de RV . Op de foto's is het dat smalle weggetje. Soms dacht je dat de weg ophield, zo steil ging je weer naar beneden. Heel mooi waren de verschillende kleuren van de bergen ook daar weer.
We kwamen mooi op tijd op onze overnachtingsplek aan en konden nog lekker buiten een bakkie doen. Maaaaaar toen begon het te waaien, en hoe.
De hele nacht wiebelden we heen en weer en van slapen kwam niet veel.
Soms was het wel een beetje spannend.

Dag 22

Maar gauw op weg naar het Sequoia Park, waar de hele grote dikke bomen staan. Een hele rit.................... voor niks. Het heeft gesneeuwd en we mogen er niet in. Dat is even een teleurstelling, dan maar weer gauw verder naar Yosemite Park is wel nog 400 km. Nee hé.
Dan is het weer spannend, want ook daar heeft het gesneeuwd.
Toen wij daar aan kwamen konden we er gelukkig wel in, de sneeuw was geruimd en het park was wel dicht geweest, maar was nu weer open. We hadden daar onze overnachting geboekt, dus dat was wel weer een pluspuntje.
Toen na nog heeeeeel veel bochten verder en nog 10 minuten wachten voor een tunnel waar ze met de weg bezig waren, kwamen we eindelijk op onze bestemming terecht.
Daar leven bruine beren en je moet dan je eten in een 'food locker' doen.
Alles was donker en we snapten het allemaal niet zo goed, dus we dachten we doen alles in de koelkast en we gaan op bed, beer of geen beer welterusten.

• 31 Oktober 2013 - 05:09

Gijs Anita:

Fijn om weer wat van jullie te lezen waren al weer een beetje ongerust je weet het maar nooit met die beren. Volgens mij komt het einde van de reis in zicht dat zal wel afkicken worden voor jullie maar ook een beetje voor ons. Goede reis en tot snel in ons kleine kikkerlandje dikke knuffel van ons

• 31 Oktober 2013 - 12:50

Rens:

Gelukkig weer een berichtje! Maar kijken en nog eens kijken; geen nieuws. Alles is op z'n pootjes terechtgekomen begrijp ik. Toch dikke bomen gezien. Ik weet hoe ver het rijden is naar die bomen en toen nog naar Yosemite. Ik weet nog dat wij in september al moesten bellen of de Tioga pas open was. Nu is het al oktober. Als ik dit schrijf slapen jullie hoop ik nog. Dan verder vandaag inpakken en wegwezen. We wensen jullie een heel goede vlucht en hopen gauw tot ziens om al die verhalen nog eens te horen. Overigens het is hier morgen max. 14 graden en stevige ZW tot Z wind. Lekker nog even de korte broek aan. Ik zag in San Fr. 20 graden max. Groeten van Rens.